Kako pravilno održavati klima uređaj u automobilu?

31 Kolovoz 2015
u Blog
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

Kao i svaki drugi sistem u automobilu, i klima uređaj traži redovno održavanje. Ovi savjeti će Vam pomoći da produžite radni vijek i olakšate funkcioniranje klime u Vašem automobilu.

Provjerite klima uređaj u Vašem automobilu na vrijeme

Prvi savjet koji Vam možemo dati je da provjerite klima uređaj u Vašem automobilu na vrijeme. Nemojte čekati ljetne vrućine da biste to učinili, nego je isprobajte na proljeće. To će Vam dati dovoljno vremena da otklonite eventualne nedostatke. Uključite klimu pritiskom na dugme A/C, isprobajte da li dovoljno hladi, da li ventilator “puše” na svim brzinama…

Redovno mijenjajte filter

Za pravilno funkcioniranje klima uređaja u vozilu, najvažnija je redovna zamjena filtera klime (ovaj filter se često naziva i filterom kabine, odnosno peludnim filterom). Redovna zamjena filtera bitna je i zbog toga što se u sistemu klima uređaja skupljaju bakterije. Proizvođač svakog vozila je predvidio servisni interval zamjene filtera klime. On obično iznosi 10-15.000 km. Da biste saznali koji je interval zamjene peludnog filtera predviđen za Vaše vozilo, pogledajte servisnu knjižicu, ili kontaktirajte ovlašteni servis. Kada zamijenite filter, obavezno očistite i kućište u kom se on nalazi od lišća, insekata i ostalih nečistoća.

Dopunite plin u klima uređaju

Ako je klima uključena, ali slabo hladi, najvjerojatnije je u pitanju nedovoljna količina plina u sistemu. Vremenom mogu nastati mikro oštećenja na cijevima i spojevima, tako da plin s vremenom može curiti. Nedostatak plina se najčešće manifestira na taj način što se kompresor pokreće, ali zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora nije hladan. U slučajevima kada u sistemu nedostaje velika količina plina, kompresor se neće ni uključiti. Ako je ovo slučaj u Vašem vozilu, morate posjetiti neki od specijaliziranih auto klima servisa, kako biste dopunili plin u klima uređaju. Pri tom, neophodno je provjeriti da li postoji mjesto gdje plin curi i problem otkloniti. Normalno je da se plin u klima uređaju mora dopuniti poslije 4 godine od dana proizvodnje automobila, pa ponovo na svakih 2-3 godine.

Redovno koristite klima uređaj

Ako želite da produžite radni vijek klima uređaja u Vašem vozilu, povremeno uključite klima uređaj. Na taj način će ulje, koje je pomiješano sa plinom podmazati kompresor i poboljšati brtvljenje spojeva i mikro oštećenja na crijevima. Preporuka je da klimu uključujete bar jednom tjedno, čak i kada vani nije toplo. Na modernijim automobilima, ovo trebate raditi samo kada je vanjska temperatura iznad 5°C, jer kada je hladnije, kompresor klima uređaja se neće ni uključiti.

Isključite klima uređaj prije nego što se parkirate

Nekoliko minuta prije nego što ugasite automobil, isključite klima uređaj, ali ostavite uključenu ventilaciju. Tokom rada klima uređaja, stvara se vlaga na isparivaču, što u velikoj mjeri pogoduje razvoju bakterija, mikro-organizama, pljesni… Ako isključite klimu, a ostavite uključenu ventilaciju, ventilator će isušiti isparivač i u znatnoj mjeri usporiti razvoj bakterija. Dovoljno je da kada prilazite parkingu isključite klimu i ostavite uključenu ventilaciju. Osim raznih bolesti, ovo će spriječiti i pojavu neugodnih mirisa koji dolaze iz ventilacije.

Dezinfekcija klima uređaja

Ako se neugodni mirisi iz klime ipak pojave, neophodno je da dezinficirate sistem. Na tržištu postoji veliki broj preparata za tu namjenu. Najčešći su oni koji su u obliku spreja i u obliku pjene. Budite pažljivi kod oba tipa, i obavezno pročitajte upute za upotrebu.

Odmah reagirajte na promjene u radu klime

U slučaju da se javi bilo kakva promjena u radu klima uređaja u Vašem automobilu (npr. čudni zvuci), nemojte je zanemarivati. Što prije posjetite neki od servisa auto klima.

Barica vode ispod automobila

Barica vode ispod automobila dok je uključen klima uređaj nije problem. To je sasvim normalna pojava. Kondenzirana vlaga se pomoću cijevi odvodi sa isparivača.

Vlaga u kabini

Barica vode u autu se može vrlo lako riješiti. Dešava se da se cijev koja odvodi vlagu sa isparivača začepi, pa se vlaga zadržava na isparivaču i na kraju ulazi u kabinu. Najčešće se skuplja ispod tepiha na suvozačevoj strani.

Izvor: motorexbih.com

678 Poslijednja izmjena dana Utorak, 01 Rujan 2015 11:21
Više u ovoj kategoriji: